fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

Piedalās seminārā, lai uzlabotu darbu ar jaunatni

image
13
Aug

Piedalās seminārā, lai uzlabotu darbu ar jaunatni

  • Kuldīgas BJC
  • 13/08/2024

Plašākas skolēnu izglītības pieredzes jomas pārstāvji no visas Latvijas  aktualizē nepieciešamās prasmes, iemaņas un kompetences, kādas nepieciešamas darbam ar jaunatni, tostarp, veidojot pasākumus jauniešu auditorijai.

Lai uzzinātu vairāk par to, kas notiek  jauniešu pasaulē, Līvānu 1.vidusskolā 12.augustā pulcējās plašākas skolēnu izglītības pieredzes  (PSIP) jomas koordinatori no vairākām Latvijas pilsētām, lai piedalītos profesionālās kompetences pilnveides seminārā  “Jauniešu pasākumu veidošanas specifika”. Semināra mērķis: paplašināt skolu darbinieku redzesloku, iepazīt jauniešu līdzdalības un darba ar jaunatni aktualitātes, papildinātt nepieciešamās kompetences liela mēroga jauniešu pasākumu veidošanā, šī procesa apzinātībā un sadarbībā ar citu institūciju jauniešu darbiniekiem.

Seminārs notika jauniešu iespēju festivāla “Kopums” ietvaros; Kuldīgas novadu pārstāvēja Anda Andersone (Kuldīgas novada BJC direktores vietniece karjeras izglītības un audzināšanas darba jomā).  

Seminārā Valsts izglītības satura centra plašākas skolēnu izglītības pieredzes jomas vecākā eksperte Inga Krišāne saistoši un balstoties uz savu pieredzi  un novērojumiem, klātesošajiem ļāva paskatīties uz pasākumu organizēšanas specifiku, atkarībā no sasniedzamā mērķa un plānotā formāta. Pasākumi tika salīdzināti ar ēdināšanas pakalpojumiem. Tā, piemēram, veidojot pasākumu “vakariņas restorānā” stilā, ir jābūt skaidrai sapratnei, ko gaidīt no šī pasākuma, nevis radīt sajūtu “nezinu kā uzvesties, tāpēc neeju”. Šāda stila pasākumiem ir skaidra pēctecība, paredzama kulminācija un zināšanas par to, kas notiks un kad būs “saldais ēdiens”.  Turpretim, pasākums  street food stilā notiks it kā “garāmejot”- staigājot un izvēloties to, kas interesē, ātri dabūjot vajadzīgo un ejot tālāk, līdzīgi kā gadatirgū. Bet furšeta stilā veidotiem pasākumiem, dalībniekiem ir jāzina kopējā tēma, jeb bilde, fokusējot uzmanību un izvēloties savām interesēm atbilstošāko  “uzkodu” jeb aktivitāti. 

Semināra otrā lektore Justīne Buliņa-Pinka (Raunas pamatskolas direktores vietniece audzināšanas darbā, skolēnu līdzpārvalžu atbalsta persona un   jaunatnes darbiniece) savu lekciju veltīja procesu apzinātībai pasākumu veidošanas laikā, kā arī refleksijas nozīmei pasākumu tapšanas laikā un pēc tiem.  Pēc viņas teiktā, apzinātību var attīstīt ar tādiem vienkāršiem uzdevumiem kā- ļauties kādam uzdevumam un pamanīt detaļas, diskutēt  bez  “bet” (bez citu analizēšanas), dalīties  bez citu nosodīšanas, ļauties radošumam (būt procesā un to piedzīvot, nevis koncentrēties uz mērķi) u.c.  Lektore norādīja arī uz daudzveidīgajām refleksijas formām, piemēram,  refleksija grupās, individuālais atbalsts, iespējamo scenāriju analizēšana, analītiskā refleksija, dienasgrāmatas veidošana un citām. 

Semināra dalībniekiem  bija  jāveic arī praktiski uzdevumi, saistībā ar savām pasākumu veidošanas kompetencēm un pieredzi. Tāpat notika diskusija par  PSIP izaicinājumiem un ieviešanu skolās, kā arī savstarpēja tīklošanās un sarunas pie kafijas tases. Dalībnieki apmeklēja arī jauniešu iespēju festivālu “Kopums”, dibinot jaunus kontaktus un  gūstot iedvesmu turpmākajam darbam.